top of page

Návrat jména Testarossa: Ferrari představuje 849

Aktualizováno: 12. 9.

S návraty legendárních jmen se v automobilovém průmyslu setkáváme stále častěji. Že ale Ferrari oživí název Testarossa, čekal málokdo. Italové však sáhli opravdu jen po ikonickém jménu – novinka totiž není retro vzpomínkou, ale zcela moderním supersportem.


Pro mě je původní Ferrari Testarossa jedním z nejikoničtějších modelů značky. Hranatý klín s „mrkačkami“ z 80. let se stal symbolem celé éry a dodnes patří k nejznámějším automobilovým designům vůbec. Když na dlouhé prezentaci v Miláně zazněla otázka „jak si myslíte, že se naše novinka jmenuje?“, odpověď byla díky pár nápovědám jasná. Místo očekávaného elektrického SUV se představil nízký supersport s názvem Ferrari 849 Testarossa.


ree

Testarossa kdysi a dnes


Jméno Testarossa nese v historii Ferrari velkou váhu. První 250 Testa Rossa z 50. let vyhrávala závody včetně Le Mans, a druhá, uvedená v roce 1984, se stala nejprodávanějším Ferrari své doby s téměř 10.000 kusy. Radikální hranatý design ji zařadil mezi ikony 80. let a součást popkultury.


ree

Nová 849 Testarossa sice už nemá dvanáctiválec, ale za sedačkami zůstává spalovací motor. Tentokrát osmiválec doplněný hybridním systémem převzatým z modelu SF90 Stradale, který tato novinka nahrazuje.


Technika na vrcholu nabídky


Model 849 stojí na špičce „běžné“ nabídky Ferrari – tedy vozů dostupných i novým zákazníkům. Nad ním už jsou jen speciály, které si bez dlouhodobého vztahu se značkou nekoupíte.


ree

Srdcem vozu je nový osmiválec F154FC (3999 ccm, twin-turbo), umístěný uprostřed. Oproti jednotce v SF90 Stradale byl výrazně přepracován – od hlav válců přes blok motoru až po titanové šrouby. Výkon narostl na 610 kW (810 koní). Nová turbodmychadla jsou navíc největší, jaká kdy Ferrari použilo, a přesto se podařilo eliminovat turbo lag.


Hybridní část tvoří tři elektromotory s výkonem 162 kW (220 koní). Dva vpředu zajišťují elektrický pohon nápravy, třetí je zabudován v převodovce. Celkový výkon soustavy tak činí 772 kW (1050 koní). V čistě elektrickém režimu (max. 130 km/h, dojezd cca 25 km) fungují jen přední motory.


Výkony, které berou dech


Novinka váží 1570 kg a zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,2 s, na 200 km/h za 6,35 s a rozjede se přes 330 km/h. Brzdná dráha ze stovky je pouhých 28,5 metru.


ree

Ferrari vyvinulo i nový systém FIVE, který v reálném čase vytváří digitální dvojče vozu. Díky přesným odhadům rychlosti či úhlu smyku zlepšuje funkci trakce, diferenciálu a pohonu všech kol.


Cena a dostupnost


Ferrari 849 Testarossa Coupé začíná na 460.000 eurech (cca 11,2 milionu Kč). Za Spider si zákazníci připlatí 40.000 eur, sportovní paket Assetto Fiorano stojí dalších 52.500 eur. První vozy se k majitelům dostanou v první polovině příštího roku.


Komentáře


bottom of page